träningsläger

igår var man då hemkommen från lägret i falkenberg. Det blev ett härlig helg med härliga brudar! underbara ifk! Tänkte berätta lite smått och kort om var dag och slänga in lite bilder.

fredag.
ledig från skolan, riktigt skönt så passade på att ta mig en sovmorgon då! klockan 12.00 rullade bussen på falkenberg, med hopp om att inget var glömt så åkte vi iväg, han inte ens komma ut från kalmar när jag märkte att min lilla headset låg kvar hemma! riktigt illa, hur skulle jag klara mig? Men det funkade så bra så! hade pillan bredvid mig som var fruktansvärt skön arr luta sitt huvud mot och sova ett par timmar! Väl framme i falkenberg så checkar vi in på "falkberget". Delade rum med lisa,amanda och pillan. Vi alla kände redan en hemlängtan och hade en hel del negativa tankar! Han inte göra allt för mycket, gick och åt lite mat sedan var det bara att byta om till träning och ta bussen mot ullared där konstgräset väntade på oss. Trotts ett 20-tal trötta tjejer så genomförde vi en bra träning! Fyllde bussen och åkte tillbaka, slängde i oss lite kvällsfika och gick till våra rum! men det blev en kväll med massa skrattanfall! så det blev ingen tidig kväll det inte, hade vi nog inte räknat med.



lördag.
klockan ringde vid halv sju, ett få antal timmars sömn, men jag lyckades ta mig upp genom amandas och lisas väckning! just då var jag väl inte allt för lycklig över det.. Slängde iaf på oss lite kläder och gick upp till frukosten. En lång dag väntade oss med en träning redan klockan 8. Denna gången på gräs. första för i år! kändes väl lite mer som att springa runt på en potatisåker eller liknande.. Han bara åka tillbaka och äta och sedan byta om på nått då det väntades match, det blev en vinst med 4-1. Härligt! Efter matchen åt vi på plats och packade senare uhop oss för att åka tillbaka. Blev inte en allt för lång vila utan vi tog löpet till netto där vi köpte på oss lite till ff-matchen. Innan det hade vi teori. Efter matchen kunde vi gå tiillbaka och vila en liten stund, framåt 8 så stod det kvällsaktiviteter på schema (kommer lägga in några video senare) då sparkades dem nya ifk:arna in! och gud vad skratt vi fick dela! hahah!! Nu var vi lagom trötta för att gå och lägga oss. Men inte! När vi kom tillbaka till rummet så drog pillan upp sin iphone där hon hade ett spel med sanning och konsekvens. Så nu slickades det fötter och ritades mustacher för fullt!

Sedan började våran mardröm. I rummet mittimot oss bodde det några polacker som under natten försökte ta sig in i vårat rum. Dom knackade på dörren, slet i handdaget provade sin nyckel i vårat lås med mera. Tror jag lämnar det så, ska inte gå in på allt för mycket detaljer då kommer jag bara sitta här och skriva i evigheter! Så vättskrämda som vi var så bytte vi sedan rum och kröp ner två och två i sängarna så vi hade lite närhet efter det som hände. Inte alls många timmars sömn där, alla var väldigt skraja. Men vi vandrade tillbaka till vårat gamla rum morgonen där på.




söndag.
Sommartid med andra ord, klockan vreds fram en timma vilket betyder en timmars mindre sömn. Klockan 09.15rullade bussen mot helsingborg där match mot stattena väntades. Ett lag som precis åkte ur allsvenskan och vi som precis kommit upp till division 1. Det var en sjukt rolig match att se på och vi stod upp bra! det kunde ha blivit ett flertal mål till från våran sida, men turen var inte på våran sida. Så vi åkte hem med en förlust på 4-2. På hemvägen sattes dvd:n igång igen, denna gången väntades beck och sedan hann vi med att se step up också innan vi var hemma i lilla kalmar igen. Det blev ett par härliga dagar med härliga människor! Ikväll väntas ännu en träning, hoppas på en lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0