varför anstränga sig för att passa in när man är gjord för att sticka ut?

jag har lite tankar och funderingar..
om man sticker ut för mycket kanske folk börjar snacka om en, man vill heller inte vara för tillbakadragen för då vet ingen vem man är, det finns dom som föredrar att vara ute och festa varje helg bara för det är för töntigt att sitta hemma med familjen en lördagkväll med en popcornskål i knät och en bra film på tv.

Det finns dom som byter ut hela sin garderob bara för att passa in i omgivningen, det finns dom som säger sig gilla att läsa modetidningar men istället föredrar en bra bok. Det finns dom som tvingar sig själva till att göra saker bara för att folk ska tycka att man är cool, fast man vet att det man gjorde var jättedumt. Det finns dom som svälter sig själva för att dom är rädda för att ha för mycket former och "fett" så de inte vågar visa sig på stranden i sommar. Det finns dom som endast lägger ut perfekta redigerade bilder fär att dom inte vågar bjuda på sig själva och visa hur dom egentligen är. Det finns dom som vägrar att gå osminkade i skolan för att dom är rädda att se fula ut.

Varför inte stå för den man är ? man föddes såhär, varför inte leva upp till det? varför inte bara låta folk acceptera att det är såhär jag ser ut och det är så här jag beter mig! Det är detta jag gillar att göra. det enda som jag tycker är kul med fester är folket! Jag har inget emot att sitta hemma en lördag med familjen, tvärt om, kan tycka det är väldigt mysigt och behövligt! Och jag kan inte säga att jag är pinnsmal, jag har breda höfter stora lår och vadmuskler, har fått höra många gånger att jag har större lår än en "man". Jag tar inte åt mig om det, tvärt om, jag tackar å tar emot! När jag spelar fotboll är jag väldigt fysisk, jag påstår inget annat, därför kallar många mig biff . Tar faktiskt inte så illa upp av det heller.  Jag kan inte påstå att jag gillar min lår, men jag kan heller inte påstå att jag hatar dom. Jag ser ut så här, det finns inget jag kan göra åt saken, ingen är perfekt eller hur ? Får många andra komplimanger om tex mitt hår eller min ögonfärg, jag har riktigt klarblåa och stora ögon som många säger att dom skulle döda för! När man får såna komplimanger skiter man fullständigt i vad folk tycker om resten av delarna på sin kropp. Jag kan också tillägga att jag har väldigt hes röst, har fått höra lite olika åsikter om det, vissa tycker det är sexigt och skulle gärna byta. Vissa tycker att jag låter som en kille och vissa tycker att jag passar i "sån" röst av någon anledning. Varför ska man låta andra människor trycka ner än bara för att dom inte vågar se det negativa i sig själva. Om du ska leta negativa saker på en person så kommer du alltid att hitta dom, varför inte fokusera på det positiva istället. Så nu kommer den stora frågan, varför anstränga sig för att passa in när man är gjord för att sticka ut?

Kommentarer
Postat av: Anonym

coolt, satt o kollade på bring it on-fight to the finish i förrgår, och då sa dom precis det, varför anstränder du dig så hårt gör att passa in, när du är född till att sticka ut?

2010-02-02 @ 23:41:54
Postat av: ottilia

helt rätt :)

2010-02-04 @ 21:12:11
URL: http://lindforsottilia.blogg.se/
Postat av: Gulli

Mkt bra skrivet Moa, grym är du :)

2010-02-04 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0